Przewozy Regionalne pytają podróżnych o satysfakcję
Choć badanie satysfakcji przeprowadzono w całej Polsce, to w naszym regionie „prześwietlono” najwięcej, bo aż 98 wszystkich pociągów, które wyjechały w tych dniach na tory (ankiety rozdano w 78 pociągach REGIO, 13 przygranicznych oraz siedmiu InterRegio). Paczki z ankietami, które zebrali konduktorzy i kierownicy pociągów, dotarły już do siedziby Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Tutaj wyniki zostaną wprowadzone do specjalnego programu, a interpretacją odpowiedzi zajmą się specjaliści z centrali Przewozów Regionalnych. – Weźmiemy pod uwagę wszystkie, nawet krytyczne opinie pasażerów – zapewnia Renata Rogowska, naczelniczka zespołu komunikacji marketingowej.
Tymczasem Jan Lalik, szef Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich, nie bardzo wierzy w skuteczność ankiet, bo jego zdaniem znalazły się w nich złe pytania i zostały przeprowadzone w nieodpowiednim momencie, tuż po odwołaniu 48 pociągów InterRegio. – W sytuacji gdy Przewozy Regionalne walczą o przetrwanie, zamiast pytać o czystość toalet, trzeba było raczej zapytać pasażerów, jakiego chcą rozkładu jazdy. Zresztą nie przypominam sobie, by w ciągu tych 30 lat, odkąd pracuję na kolei, jakaś ankieta cokolwiek zmieniła – mówi Lalik.
W biurze prasowym Przewozów Regionalnych zapewniają, że termin przeprowadzenia badań to przypadek. Pasażerowie mieli wypełnić ankiety jeszcze w kwietniu. – Musieliśmy się jednak skupić na organizowaniu przewozów na uroczystości związane z tragedią smoleńską – mówi Michał Lipiński z biura prasowego Przewozów Regionalnych.