Przewozy Regionalne pytają podróżnych o satysfakcję

przez admin
Trzeba przyznać, że Przewozy Regionalne nie mogły wybrać sobie gorszego terminu na przeprowadzenie tzw. badania satysfakcji wśród swoich pasażerów. Od 6 do 12 maja, czyli zaledwie kilka dni po ogólnopolskim zamieszaniu z odwołaniem 48 pociągów InterRegio, pasażerom pociągów regionalnych rozdano specjalne ankiety, w których mogli ocenić jakość podróżowania, w tym m.in. punktualność pociągów, standard wagonów, koszty przejazdu, czystość toalet oraz uprzejmość obsługi. Podróżni oceniali, czy jakość usług poprawia się, pogarsza, czy pozostaje bez zmian. Ankiety rozdawali konduktorzy, a po wypełnieniu wystarczyło zostawić je na siedzeniu. – Na większość pytań odpowiedziałem „bez zmian”. Najgorzej oceniałam czystość toalet, bo o ile w samym pociągu jest znośnie, to toalety nadal są tragiczne – mówi jedna z pasażerek, która codziennie dojeżdża z Zabrza do Katowic.

Choć badanie satysfakcji przeprowadzono w całej Polsce, to w naszym regionie „prześwietlono” najwięcej, bo aż 98 wszystkich pociągów, które wyjechały w tych dniach na tory (ankiety rozdano w 78 pociągach REGIO, 13 przygranicznych oraz siedmiu InterRegio). Paczki z ankietami, które zebrali konduktorzy i kierownicy pociągów, dotarły już do siedziby Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Tutaj wyniki zostaną wprowadzone do specjalnego programu, a interpretacją odpowiedzi zajmą się specjaliści z centrali Przewozów Regionalnych. – Weźmiemy pod uwagę wszystkie, nawet krytyczne opinie pasażerów – zapewnia Renata Rogowska, naczelniczka zespołu komunikacji marketingowej.

Tymczasem Jan Lalik, szef Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich, nie bardzo wierzy w skuteczność ankiet, bo jego zdaniem znalazły się w nich złe pytania i zostały przeprowadzone w nieodpowiednim momencie, tuż po odwołaniu 48 pociągów InterRegio. – W sytuacji gdy Przewozy Regionalne walczą o przetrwanie, zamiast pytać o czystość toalet, trzeba było raczej zapytać pasażerów, jakiego chcą rozkładu jazdy. Zresztą nie przypominam sobie, by w ciągu tych 30 lat, odkąd pracuję na kolei, jakaś ankieta cokolwiek zmieniła – mówi Lalik.

W biurze prasowym Przewozów Regionalnych zapewniają, że termin przeprowadzenia badań to przypadek. Pasażerowie mieli wypełnić ankiety jeszcze w kwietniu. – Musieliśmy się jednak skupić na organizowaniu przewozów na uroczystości związane z tragedią smoleńską – mówi Michał Lipiński z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice