Janusz Malinowski nowym prezesem PKP Intercity, Tadeusz Matyla w zarządzie

przez admin

Wane Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Intercity zadecydowało o powołaniu dotychczasowego członka zarządu, dyrektora technicznego spółki Janusz Malinowski na stanowisko prezesa tego przewoźnika. – 29 marca do zarządu PKP Intercity wejdzie także Tadeusz Matyla – poinformował „Rynek Kolejowy” Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy PKP SA.

 Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy

Pod koniec stycznia z funkcji prezesa PKP Intercity zrezygnował Grzegorz Mędza, który sprawował ją od 7 kwietnia 2010 r. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Intercity powierzyło pełnienie obowiązków prezesa zarządu spółki Lucynie Krawczyk, dotychczasowej członek zarządu – dyrektor finansowej.

Janusz Malinowski został powołany do składu PKP Intercity na początku lutego, na miejsce dotychczasowego członka zarządu – dyrektora technicznego, Dariusza Fidyta. Przed objęciem funkcji członka zarządu PKP Intercity Malinowski był m.in. wicedyrektorem Biura Strategii PKP SA. Jest absolwentem Politechniki Radomskiej i Warszawskiej.

Przetasowania kadrowe w PKP Intercity spowodowane były chaosem, jaki zapanował na kolei pod koniec zeszłego roku w związku ze zmianą rozkładu jazdy. Janusz Malinowski jak dotąd zajmował się głównie sprawami związanymi z problemami taborowymi spółki. Negocjował także z Alstomem warunki zakupu przez przewoźnika składów Pendolino. – Sytuacja taborowa PKP Intercity jest obecnie trudna. Dokonywałem analizy, jak sytuacja taborowa wyglądała w momencie wdrożenia rozkładu jazdy w grudniu i jak wyglądała na koniec stycznia br. Nie jest tajemnicą, że występowały braki zarówno w odpowiedniej liczbie wagonów jak i lokomotyw. Dla pokrycia zapotrzebowania dobowego brakowało ok. 30 proc. lokomotyw o prędkości 140-160 km/h – mówił niedawno RK Janusz Malinowski.

– Obecnie każdego dnia w pociągach kursuje o 100 wagonów więcej w porównaniu do grudnia ubiegłego roku. Zwiększenie ilości dostępnych wagonów wynika: Po pierwsze z wprowadzenia zmian w gospodarce taborowej – wróciliśmy do sprawdzonych zasad, a mianowicie wagony mają przypisane swoje stacje macierzyste, a zatem i gospodarza. Po drugie, ustąpiła zima i w związku z tym zmalała liczba nieplanowych wyłączeń wagonów – mówił RK Malinowski, jeszcze jako członek zarządu ds. technicznych PKP Intercity.

Tadeusz Matyla był prezesem PKP Przewozy Regionalne, a także członkiem zarządu, dyrektorem techniczym w tej spółce. Później sprawował podobną funkcję członka zarządu, dyrektora technicznego w PKP Intercity (w latach: 2004 – 2007). Teraz ponownie będzie zajmował się kwestiami technicznymi w tej drugiej spółce.

Stanowisko obejmie 29 marca.


 

 

 

 

(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 23 marca 2011)