PKP Energetyka całkowicie na rynku infrastruktury

przez admin

– Nie tylko autostrady kolejowe, ale również autostrady drogowe – PKP Energetyka z powodzeniem znajduje swoje miejsce na rynku infrastruktury – podkreśla Tadeusz Skobel, prezes PKP Energetyka.

 Fot. PKP Energetyka Fot. PKP Energetyka

PKP Energetyka powoli przestaje być kojarzona wyłącznie z pracami przy infrastrukturze kolejowej. Spółka coraz częściej uczestniczy w przetargach na inwestycje drogowe. – Kolejowa spółka przy budowie autostrad drogowych to nie żart. PKP Energetyka wykorzystując swoje doświadczenie, profesjonalną kadrę oraz najwyższej jakości sprzęt techniczny bierze udział nie tylko w pracach na rynku kolejowym ale coraz częściej wychodzi poza pierwszy swój obszar działalności – mówi Tadeusz Skobel.

Dziś pracowników kolejowej spółki możemy spotkać na budowie autostrad. Wykonuje tam wszelkie prace związane z usługami elektroenergetycznymi takimi jak: budowa oświetlenia, budowa oraz przebudowa linii energetycznych (napowietrznych jak i podziemnych), prace przy wiaduktach (szczególnie gdy pod drogą znajdują się linie kolejowe) oraz wiele innych. Właśnie takie roboty wykonywane są przez tą kolejową spółkę na autostradach A1, A2, A4, A8 oraz drogach szybkiego ruchu S3, S5, S8, S10, S11.

– Dzięki takiemu postępowaniu PKP Energetyka dba o rozwój firmy i efektywniej wykorzystuje swój potencjał. Samochody, które posiada spółka, typu 4AXE, UNIMOG czy UNIMAG można wykorzystywać przy budowie zarówno infrastruktury kolejowej jak i drogowej. Często jest tak, że dany pojazd wykorzystuje się najpierw przy pracach kolejowych, potem przy pracach związanych z siecią tramwajową by potem jeszcze wykonać roboty przy budowie autostrad. Dzięki temu zarówno ludzie jak i sprzęt mają non-stop pracę, a firma osiąga wyższe zyski – wyjaśnia prezes PKP Energetyka.

– Korzystanie z możliwości jaki daje cały rynek infrastruktury to dla PKP Energetyka także dywersyfikacja przychodów oraz możliwość ich racjonalnego zwiększania. Dzięki takiemu postępowaniu spółka osiąga jeden z najwyższych wyników finansowych w całej Grupie PKP – dodaje Tadeusz Skobel.

(źródło: wś, Rynek Kolejowy, 3 sierpnia 2010)