Pakiet Gwarancji Pasażerskich?
Kolejarze z firmy PKP Przewozy Regionalne żądają od marszałków województw pakietu gwarancji pracowniczych (bardzo wygórowanych zresztą). Pasażerowie nie są gorsi! Kolej jest dla pasażerów i to oni powinni mieć większe prawa, a obecnie takich nie mają za wiele – do takich wniosków doszli twórcy strony kolej.wikidot.com, zainspirowani dyskusją Czytelników portalu „Rynku Kolejowego”.
Proponowane zapisy w Pakiecie to żądania:
- dostatecznej liczby pociągów, stabilnego rozkładu jazdy oraz odpowiedniego doboru pojemności składów (nie chcemy jeździć jak sardynki!)
- godzin kursowania dopasowanych do potrzeb pasażerów (np. pracujących i uczących się)
- regularnych kursów opierających się na stałym takcie (w równych odstępach czasowych – w szczycie odpowiednio częściej)
- krótkich czasów przejazdu (wysoka prędkość rozkładowa, brak postojów wyrównawczych)
- systemu skomunikowań – wraz z możliwością przesiadek na komunikacje miejską (autobusową, tramwajową) – najlepiej wspólne bilety z tą komunikacją
- czystego taboru oraz jego sukcesywnej modernizacji i wymiany na nowszy (koniec z plastikowymi siedzeniami!)
- kulturalnej i dobrze zorientowanej w ofercie taryfowej obsługi pociągów posługującej się automatami do wydruku biletów (szybsze i pewniejsze wypisywanie biletów w pociągach) oraz miłych pracowników kas biletowych
- wspólnego biletu na całej sieci kolejowej (niezależnie od przewoźnika)
- badania potrzeb komunikacyjnych pasażerów i potencjalnych pasażerów
- elastycznej oferty cenowej oraz promocji
- działań marketingowych na rzecz zwiększania liczby podróżnych i liczby uruchamianych pociągów (nie tylko na dworcach, ale także wśród zwykłych pasażerów)
- pasażerowie nie władający językiem polskim byliby wdzięczni za zapowiedzi pociągów w języku angielskim na głównych dworcach.
Prosimy także kolejarzy o branie pod uwagę pasażerów, którzy muszą dojechać do pracy, szkoły przy organizacji strajków. Nie zatrzymujcie pociągów! W ten sposób tracicie zaufanie pasażerów do tego środka transportu. A później ciężko je odbudować – piszą twórcy strony poświęconej przewozom regionalnym, którzy czekają na kolejne propozycje do Pakietu.