Pakiet Gwarancji Pasażerskich?

przez admin

Kolejarze z firmy PKP Przewozy Regionalne żądają od marszałków województw pakietu gwarancji pracowniczych (bardzo wygórowanych zresztą). Pasażerowie nie są gorsi! Kolej jest dla pasażerów i to oni powinni mieć większe prawa, a obecnie takich nie mają za wiele – do takich wniosków doszli twórcy strony kolej.wikidot.com, zainspirowani dyskusją Czytelników portalu „Rynku Kolejowego”.

Proponowane zapisy w Pakiecie to żądania:

  • dostatecznej liczby pociągów, stabilnego rozkładu jazdy oraz odpowiedniego doboru pojemności składów (nie chcemy jeździć jak sardynki!)
  • godzin kursowania dopasowanych do potrzeb pasażerów (np. pracujących i uczących się)
  • regularnych kursów opierających się na stałym takcie (w równych odstępach czasowych – w szczycie odpowiednio częściej)
  • krótkich czasów przejazdu (wysoka prędkość rozkładowa, brak postojów wyrównawczych)
  • systemu skomunikowań – wraz z możliwością przesiadek na komunikacje miejską (autobusową, tramwajową) – najlepiej wspólne bilety z tą komunikacją
  • czystego taboru oraz jego sukcesywnej modernizacji i wymiany na nowszy (koniec z plastikowymi siedzeniami!)
  • kulturalnej i dobrze zorientowanej w ofercie taryfowej obsługi pociągów posługującej się automatami do wydruku biletów (szybsze i pewniejsze wypisywanie biletów w pociągach) oraz miłych pracowników kas biletowych
  • wspólnego biletu na całej sieci kolejowej (niezależnie od przewoźnika)
  • badania potrzeb komunikacyjnych pasażerów i potencjalnych pasażerów
  • elastycznej oferty cenowej oraz promocji
  • działań marketingowych na rzecz zwiększania liczby podróżnych i liczby uruchamianych pociągów (nie tylko na dworcach, ale także wśród zwykłych pasażerów)
  • pasażerowie nie władający językiem polskim byliby wdzięczni za zapowiedzi pociągów w języku angielskim na głównych dworcach.

Prosimy także kolejarzy o branie pod uwagę pasażerów, którzy muszą dojechać do pracy, szkoły przy organizacji strajków. Nie zatrzymujcie pociągów! W ten sposób tracicie zaufanie pasażerów do tego środka transportu. A później ciężko je odbudować – piszą twórcy strony poświęconej przewozom regionalnym, którzy czekają na kolejne propozycje do Pakietu.

(źródło: kolej.wikidot.com/Rynek Kolejowy, 4 lutego 2009)
 
Dodał Jan Lalik – w dniu 03.02.2009 Prezydium Federacji ZZP PKP przekształciło się w Komitet Protestacyjno – Strajkowy .W najbliższych dniach wśród załóg zakładów przewozów regionalnych zostanie przeprowadzone referendum dot.zorganizowania akcji protestacyjno-strajkowych.Nie możemy dalej czekać na negocjacje i podpisanie paktu.Na dzień dzisiejszy mimo gwarancji  i porozumienia z Ministerstwem Infrastruktury z 17 lipca 2008 roku kierownictwo spółki nie jest zainteresowane podpisaniem paktu.