„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach informuje, że zgodnie z decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego od dnia 1 kwietnia 2009r. zostaną uruchomione nowe pociągi regionalne na linii Katowice – Kozłów – Sędziszów.

Wykaz przywróconych połączeń – wymienione poniżej pociągi kursują codziennie od 1.04.09 do 12.12.09

poc. 4230 rel. Katowice ( odj. 06:25 ) – Kozłów ( przyj. 08:39 )
poc. 4238 rel. Katowice ( odj. 13:40 ) – Kozłów ( przyj. 15:41 )
poc. 4244 rel. Katowice ( odj. 17:27 ) – Sędziszów ( przyj. 19:46 )

poc. 2421 rel. Sędziszów (odj. 03:05) – Katowice ( przyj. 05:30 )
poc. 2425 rel. Kozłów (odj. 05:21) – Katowice ( przyj. 07:40 )
poc. 2433 rel. Kozłów (odj. 14:40) – Katowice ( przyj. 17:03 )

Ustawa o straży kolejowej cd.

 

17 marca br. odbyło się drugie posiedzenie wspólnej Podkomisji składającej się z członków Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych oraz Komisji Infrastruktury zajmującej się projektem ustawy o straży kolejowej.

W posiedzeniu uczestniczyli: przewodniczący komisji poseł Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący poseł Wiesław Szczepański oraz posłowie Grzegorz Tobiszowski i Krzysztof Tchórzewski oraz przedstawiciele Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na czele z ministrem Adamem Rapackim, Podsekretarzem Stanu w MSWIA, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury z ministrem Juliuszem Engelhardtem Podsekretarzem Stanu w MI, Komendy Głównej SOK z inż. Józefem Hałykiem na czele, a także przedstawiciele związków zawodowych działających w SOK i prasy.


Czytaj więcej

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w załączeniu przesyła wykaz zmian wprowadzanych z dniem 1 marca 2009 roku w rozkładzie jazdy pociągów regionalnych 2008/2009, zgodnie z decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

 

W tabeli 1 przedstawiono przywrócone połączenia, natomiast w tabeli 2 ograniczenia kursowania pociągów.

 

Tabela 1

Lp

Nr pociągu

Stacja początkowa

  Godz. odjazdu

Stacja końcowa

 Godz. przyjazdu

Termin kursowania

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Tabela 101/102   Gliwice – Katowice – Zawiercie – Częstochowa

1.

15

Często-chowa

05:40

Gliwice

07:57

od 1.III. codziennie  oprócz 13.IV, 11.VI, 11.XI.2009

2.

16

Gliwice

05:52

Częstochowa

08:17

od 1.III. codziennie  oprócz 13.IV, 11.VI, 11.XI.2009

3.

20

Gliwice

07:54

Częstochowa

10:14

od 1.III. codziennie oprócz 13.IV, 11.VI, 11.XI.2009

4.

25

Często-chowa

10:50

Gliwice

13:12

od 2.III. w dni robocze oprócz
24 - 26.III.2009

5.

33

Często-chowa

14:50

Gliwice

17:12

od 1.III. codziennie oprócz 13.IV, 11.VI, 11.XI.2009

6.

34

Gliwice

14:50

Częstochowa

17:14

od 1.III. codziennie oprócz 13.IV, 11.VI, 11.XI.2009

7.

37

Częstochowa

16:52

Gliwice

19:12

od 1.III. codziennie oprócz 13.IV, 11.VI, 11.XI.2009

8.

116

Gliwice

14:15

Zawiercie

15:58

od 2.III.2009 w dni robocze

9.

117

Zawiercie

06:08

Gliwice

07:37

od 2.III.2009 w dni robocze

10.

44126

Gliwice

05:39

Częstochowa

07:41

od 2.III. w dni robocze oprócz
24 - 26.III.2009

11.

70018

Bielsko B.

07:05

Częstochowa

09:31

od 1.III. na odcinku Bielsko B. Gł. - Katowice codziennie ;na odcinku Katowice - Częstochowa w dni robocze oprócz 24-26.III.2009

12.

70023

Częstochowa

15:20

Bielsko B.

17:52

od 1.III. na odcinku Częstochowa - Katowice w dni robocze oprócz
24-26.III.2009; na odcinku Katowice - Bielsko B. Gł. codziennie

Tabela 146   Katowice – Pszczyna – Wisła Głębce

13.

349*)

Pszczyna

18:27

Wisła Głębce

20:13

od 1- 19.III. codziennie; od 23.III.
w poniedziałek, wtorek, środę, czwartek oprócz 13,30 IV.2009

 

317

Katowice

17:43

Wisła Głębce

20:13

od 20.III w piątek, sobotę
i niedzielę oraz 13,30.IV.2009

14.

330

Wisła Głębce

04:41

Katowice

07:09

od 21.III. w sobotę, niedzielę, poniedziałek oraz 14.IV., 1.V.2009

 

348**)

Wisła Głębce

04:41

Pszczyna

06:26

od 2 - 20.III.codziennie; od 24.III.we wtorek, środę, czwartek, piątek oprócz 14.IV,1.V.2009

Tabela 150   Oświęcim – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice

15.

1016

Zebrzydowice

12:30

Czechowice Dz.

13:06

od 1.III. codziennie

16.

1021

Czechowice Dz.

19:40

Zebrzydowice

20:12

od 1.III. codziennie

Tabela 155   Rybnik – Chałupki

17.

828

Wodzisław Śl..

10:57

Katowice

12:20

od 2.III.2009 w dni robocze

18.

831

Katowice

11:41

Wodzisław Śl.

13:20

od 2.III.2009 w dni robocze

*)

w Pszczynie pociąg skomunikowany z pociągiem 419 relacji Katowice(17:30) - Pszczyna(18:16) - Zwardoń

**)

w Pszczynie pociąg skomunikowany z pociągiem 414 relacji Zwardoń - Pszczyna(6:46) - Katowice(7:27)

 

 

 


 

Tabela 2

Lp.

Nr pociągu

Stacja początkowa

  Godz. odjazdu

Stacja końcowa

 Godz. przyjazdu

Zmiany od 1.III.2009

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Tabela 140   Katowice / Dąbrowa G. Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa - Kraków

1.

911

Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

05:25

Jaworzno Szczakowa

05:57

od 1.III. odwołany

2.

912

Jaworzno Szczakowa

06:03

Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

06:29

od 1.III. odwołany

3.

913

Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

06:35

Jaworzno Szczakowa

07:07

od 1.III. odwołany

4.

914

Jaworzno Szczakowa

15:25

Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

15:51

od 1.III. odwołany

5.

915

Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

17:20

Jaworzno Szczakowa

17:52

od 1.III. odwołany

6.

916

Jaworzno Szczakowa

18:27

Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

18:53

od 1.III. odwołany

Tabela 150   Oświęcim - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice

7.

1013

Czechowice Dz.

11:10

Zebrzydowice

11:41

od 1.III. odwołany

Tabela 151 / 153 / 154 / 155   Bielsko B.Gł. – Pszczyna – Rybnik – Racibórz / Chałupki

8.

44214

Rybnik

04:03

Pszczyna

05:03

od 1.III. odwołany

9.

88217

Pszczyna

05:13

Rybnik

06:13

od 1.III. odwołany

10.

44216

Racibórz

05:24

Bielsko Biała Główna

07:53

od 1.III. odwołany
w soboty, niedziele i święta

11.

88221

Bielsko Biała Główna

11:29

Racibórz

13:50

od 1.III. odwołany
w soboty, niedziele i święta

12.

44218

Chałupki

04:00

Pszczyna

05:55

od 1.III. odwołany
w soboty, niedziele i święta

13.

88311

Rybnik

04:51

Chałupki

05:43

od 1.III. odwołany
w soboty, niedziele i święta

14.

88331

Pszczyna

14:15

Chałupki

16:30

od 1.III.w soboty, niedziele
i święta odwołany                      na odcinku Pszczyna-Rybnik

 

 

 

 

 

12 lutego bieżącego roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP CARGO S.A. odwołało ze składu Zarządu spółki: Zbigniewa Janickiego – Członka Zarządu do spraw handlowych. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP CARGO S.A. powołało do składu Zarządu spółki: Marka Zaleśnego - Członka Zarządu do spraw handlowych.    Inż. Marek Zaleśny (ur. 26.06.1963 roku) jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Dotychczas pełnił obowiązki członka Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach.  W latach 2005-2007 Członek Zarządu CTL Logistics SA. Dyrektor Pionu Handlowego.    

 

 W dniu 09.02.2009 Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP CARGO S.A odwołało ze składu Zarządu Spółki Cargo  - Członka  Zarządu ds. Pracowniczych  – Mirosławę Pietkiewicz i  Członka Zarządu ds. Strategii – Ludomira Handzla. Na Członka Zarządu ds.Pracowniczych powołano Ireneusza Wasilewskiego.

Inż. Ireneusz Wasilewski (ur. 5 lipca 1957) jest absolwentem Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Radomiu. Wcześniej był dyrektorem Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. w Poznaniu. Zawodowo związany jest z Polskimi Kolejami Państwowymi od 1977 roku.

Zmniejszono skład Zarządu spółki z siedmiu do sześciu osób. 

 

 

 FEDERACJA ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH PRACOWNIKÓW POLSKICH KOLEI PAŃSTWOWYCH 

00-378 Warszawa, ul. Stefana Jaracza 2


tel./fax (022) 622-98-30 tel./fax (022) 474-40-45 tel./fax (022)625-04-71 w 30

Telefon kolejowy: tel./fax 474-40-45

www.fzzk.org.pl e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Warszawa, dnia 03.02.2009 r.

Nr F - 11/1-7/09                  

 

 

Zarząd Spółki PKP CARGO S.A.

 

 

W związku z przedstawieniem zmodyfikowanego Programu Naprawczego PKP CARGO S.A. na 2009 rok - Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP zwraca się do Zarządu Spółki PKP CARGO S.A. o przedstawienie prawidłowego naliczenia kosztów za dostęp do infrastruktury na 2009 r.

Z wystąpienia w dniu 02 lutego 2009 r. podczas spotkania z Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliuszem Engelhardtem, Prezesem PKP S.A. Andrzejem Wachem i Prezesem Pracodawców Kolejowych Krzysztofem Mamińskim Przewodniczący - Krzysztof Czarnota, który jest członkiem Rady Nadzorczej Spółki PKP CARGO S.A. przedstawił wyliczanki, które były przedstawiane na Radzie Nadzorczej w dniu 19 stycznia 2009 r., a dotyczyły projektu Biznes Planu na 2009 r., w części stawek dostępu do infrastruktury.

Z informacji tych wynika, że różnica na niekorzyść dokumentu, który jest prezentowany wynosi 120 min zł., co przekłada się na 2300 pracowników, którzy powinni pomniejszyć redukcję zatrudnienia pokazaną na str. 27 materiału „Program Naprawczy PKP CARGO S.A.".

Federacja ZZP PKP oczekuje naniesienia prawidłowej korekty i ponownego przedstawienia wyliczanki, która znajduje się w tym dokumencie na str. 26-31.

Sprawę prosimy traktować jako bardzo pilną.

                                                       Podpisał:

                                  wice  Przewodniczący Dariusz Browarek

 Źródło : Rzeczpospolita - 21-01-2009 ,wnp.pl
Samorządy czują się oszukane. Marszałków zaskoczył stan spółki PKP PR.
– Dokument, który dostali marszałkowie w zeszłym roku, nijak się ma do rzeczywistości, zafałszowuje jej obraz. Samorządy zostały oszukane – mówi "Rzeczpospolitej" Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – Dobrze byłoby sprawdzić, na czyje zlecenie powstał ten dokument i te osoby powinny zostać pociągnięte do odpowiedzialności, również karnej.

Rozmowy na temat warunków, na jakich samorządy przejęły od rządu spółkę PKP Przewozy Regionalne, trwały rok. Podstawą do ustalenia wzajemnych zobowiązań finansowych był m.in. przedstawiony im przez władze spółki biznesplan. Okazuje się, że nie oddaje on faktycznego stanu PKP PR. Konsekwencją może być likwidacja połączeń podobna do tej, która miała miejsce w 2000 r., kiedy z tablic rozkładów zniknęło około tysiąca pociągów, albo powiększenie deficytu spółki – nawet do 300 mln zł w 2009 roku.

Informacje “Rzeczpospolitej” potwierdza Jan Tereszczuk, prezes spółki PKP Przewozy Regionalne. – Trudno nazywać materiał z zeszłego roku biznesplanem, faktycznie jednak okazało się, że opierał się na nie do końca trafionych założeniach – powiedział dziennikowi. – Przewidziane w nim koszty spółki są zaniżone, a spodziewane zyski zawyżone – dodaje Tereszczuk.

To przekłada się na cenę, jaką za zorganizowanie przewozów regionalnych będą musiały zapłacić samorządy. Ma się ona różnić nawet o kilkadziesiąt procent w stosunku do tej, o jakiej była mowa jeszcze w grudniu 2008 r. – Od 20 proc., w niektórych przypadkach do 45 proc. więcej – precyzuje Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. – Prezes twierdzi, że się z wcześniejszym biznesplanem nie identyfikuje. Dlatego w pierwszej kolejności musimy zlecić audyt, by się dowiedzieć, co właściwie dostaliśmy.

 "DZIENNIK PL"  WYDARZENIA - 12.01.2009 Sławomir Cichy

Rzeź pociągów na Śląsku

Kolej tnie połączenia na Śląsku

Mieszkańcy Górnego Śląska pomstują na PKP. Skarżą się, że koleje dokonały prawdziwej rzezi połączeń kolejowych w regionie. Od tego weekendu obowiązuje nowy rozkład, z którego zniknęło aż 58 pociągów, a kolejne 52 będą kursować tylko w dni robocze.

Najbardziej dotkliwe cięcia od soboty nastąpiły na trasach: Bielsko-Biała - Cieszyn, Gliwice - Częstochowa, Katowice - Wisła. Jakby tego było mało, już w połowie grudnia z rozkładu skreślono 28 połączeń.

Jest też niebezpieczeństwo, że jeśli marszałek województwa nie przedłuży umowy z koleją na dofinansowanie połączeń między Gliwicami a Bytomiem, to tą trasą od 15 stycznia nie będzie już jeździł żaden pociąg. Na razie między tymi miastami wycięto 16 kursów. Urząd Marszałkowski tłumaczy cięcia tym, że nie stać samorządu województwa na dotowanie połączeń kolejowych powyżej 100 mln zł rocznie.

Anna Radoś z Zawiercia studiuje w Katowicach. Żeby zdążyć na zajęcia o 8.00 wsiada do pociągu już o 5:40. To o godzinę wcześniej niż dotychczas. Z powrotem nie będzie łatwiej. "Też mam zlikwidowany pociąg, którym wracałam do domu, połączenia są teraz fatalne, nie ma się praktycznie czym dostać do Katowic" - mówi Radoś i dodaje, że od poniedziałku może zapomnieć o przesiadywaniu w bibliotece po zajęciach bo do domu wróciłaby dopiero około 22.00. "A studenckie życie, spotkania z przyjaciółmi będą wiązać się z noclegiem w Katowicach" - dodaje.

Taki sam problem ma więcej studentów. "Teraz na pociąg trzeba będzie się spieszyć jeszcze bardziej, bo kolejny będzie za dwie godziny, o ile w ogóle. Dlatego muszę jeździć o godz. 6.46 więc na uczelni jestem w pół godziny. Potem czekam do ósmej na wydziale" - mówi Justyna, studentka z Akademii Ekonomicznej.

Ale prawdziwym kuriozum jest zdjęcie z rozkładu jazdy porannego połączenia z Bytomia do Gliwic o 7.45, którym do szkoły jeździli uczniowie a do pracy urzędnicy. Dlatego nowy rozkład przeklinają też pracownicy Urzędów Marszałkowskiego i Wojewódzkiego, ale robią to po cichu by nie narazić się szefom. Po likwidacji województw bielskiego i częstochowskiego wielu z nich zaproponowano pracę w Katowicach i od 10 lat dojeżdżają właśnie koleją.

W regionie powstało już siedem Obywatelskich Komitetów Obrony Kolei. Chcą wymusić na marszałku przywrócenie przynajmniej niektórych zlikwidowanych linii i tak zmienić rozkład jazdy, żeby był wygodny dla podróżnych a nie tylko dla ustalających grafik.

Jan Lalik, przewodniczący Związku Zawodowego Śląskich Kolejarzy cieszy się, że mieszkańcy wzięli sprawy w swoje ręce. "Marszałek nie może teraz powiedzieć, że to jacyś związkowi krzykacze torpedują jego pomysły" - mówi.

Pierwszym sukcesem jest obietnica powrotu na trasę najpóźniej do 31 stycznia 3 par pociągów relacji Katowice - Olkusz - Wolbrom - Tunel - Kozłów/Sędziszów.

Szansa na przywrócenie części pociągów międzyregionalnych na południu kraju

PAP - 09-01-2009
 
- Do końca stycznia powinno się rozstrzygnąć, czy zostaną przywrócone niektóre z 12 pociągów międzyregionalnych, kursujących między miejscowościami w woj. śląskim, świętokrzyskim i małopolskim - poinformował w piątek wicemarszałek województwa małopolskiego, Roman Ciepiela.
Wraz z wejściem w życie 14 grudnia zeszłego roku nowego rozkładu jazdy, zostało zlikwidowanych 10 pociągów relacji Katowice-Sędziszów-Kielce oraz dwa pociągi "Giewont" Częstochowa-Zakopane. Spowodowało to protesty pasażerów podróżujących na tych trasach oraz kolejarzy.

W piątek w Krakowie odbyło się spotkanie przedstawicieli województw: małopolskiego, śląskiego i świętokrzyskiego, spółek PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity i kolejowych związków zawodowych w sprawie organizacji przewozów międzywojewódzkich w obowiązującym rozkładzie jazdy.
Wicemarszałek Roman Ciepiela zwrócił się do przedstawicieli PKP Przewozy Regionalne z propozycją opracowania kosztów przywrócenia części zlikwidowanych połączeń, najistotniejszych z punktu widzenia mieszkańców. Materiał ten będzie stanowił podstawę do starań o uzyskanie dofinansowania tych połączeń w Ministerstwie Infrastruktury. O to dofinansowanie wystąpiłyby wspólnie samorządy trzech województw: małopolskiego, śląskiego i świętokrzyskiego.

"Pociągi te nigdy nie były przedmiotem uzgodnień województwa małopolskiego z PKP Przewozy Regionalne i nie były ujęte w umowach, jakie corocznie zawierane są pomiędzy województwem a przewoźnikiem. Mimo to, samorząd województwa, mając na uwadze konsekwencje społeczne wynikające z braku uruchomienia połączeń, podjął próbę rozwiązania problemu, zapraszając do wspólnych rozmów zainteresowane strony" -zaznaczył wicemarszałek.

W budżecie województwa małopolskiego na ten rok zwiększono dotacje na dofinansowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich o 12 proc., do ponad 48 mln zł w stosunku do planu na ten rok. Dzięki temu liczba pociągów kursujących na trasach wewnątrz województwa, podobnie jak przed rokiem, wynosi 325 pociągów.

Informacja Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PKP Intercity SA oraz Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PKP PLK S.A.

Źródło - Rzecznik Prasowy PKP SA

9 stycznia br.,  Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP INTERCITY S.A. odwołało ze składu Zarządu spółki:

  1. Czesława Warsewicza – Prezesa Zarządu,
  2. Krzysztofa Supę -  Członka Zarządu  - Dyrektora Technicznego.

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP INTERCITY S.A. złożyło propozycję objęcia stanowiska Prezesa Zarządu Krzysztofowi Celińskiemu i stanowiska Prezesa Krzysztofowi Kołodziejskiemu. W związku z pozytywną decyzją obu kandydatów, Walne Zgromadzenie powołało dzisiaj:

  1. Krzysztofa Celińskiego na stanowisko Prezesa Zarządu,
  2. Krzysztofa Kołodziejskiego na stanowisko Członka Zarządu - Dyrektora Technicznego.

Decyzja o zmianach w składzie zarządu spółki  jest związana z zakończeniem istotnego etapu procesu restrukturyzacji Grupy PKP. Z końcem 2008 roku zakończono procesy:

  • usamorządowienia PKP PRZEWOZY REGIONALNE spółka z o.o.,
  • przeniesienia do spółki PKP INTERCITY S.A. przewozów międzywojewódzkich
  • wyposażenia jej w niezbędny majątek oraz zasoby ludzkie,
  • przejścia maszynistów z PKP CARGO S.A. do pracy w spółkach przewozowych.

Zmiany w składzie zarządu PKP INTERCITY S.A. mają na celu istotną poprawę współpracy w ramach zarządu oraz usprawnienie procesu eksploatacyjnego w spółce. Głównym zadaniem zarządu w nowym składzie będzie kontynuowanie przygotowań do prywatyzacji spółki, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji programu inwestycyjnego, przy wykorzystaniu funduszy europejskich. 

W związku z przyjęciem propozycji objęcia stanowiska Prezesa Zarządu PKP INTERCITY S.A., Krzysztof Celiński złożył rezygnację z zajmowanego dotychczas stanowiska Prezesa Zarządu spółki PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A. Do czasu wyłonienia jego następcy przez Radę Nadzorczą
w postępowaniu kwalifikacyjnym, obowiązki te pełnił będzie Zbigniew Szafrański – dotychczas Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki.

W związku z objęciem stanowiska Członka Zarządu – Dyrektora Technicznego PKP  INTERCITY S.A., Krzysztof Kołodziejski złożył rezygnację z zajmowanego dotychczas stanowiska Członka Zarządu – Dyrektora ds. Techniczno - Eksploatacyjnych w spółce PKP PRZEWOZY REGIONALNE spółka z o.o. .

 

Również dzisiaj, Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A., odwołało
ze stanowiska:

  1. Mirosława Pawłowskiego - Członka Zarządu – Dyrektora ds. Finansowych i Ekonomicznych,
  2. Józefa Jeżewicza -  Członka Zarządu – Dyrektora ds. Utrzymania Infrastruktury.

 

Ich następcy zostaną wyłonieni w otwartym postępowaniu kwalifikacyjnym.

Dodał Jan Lalik - p.o Członka Zarządu ,Dyrektora d/s Finansowych i ekonomicznych powierzono Bogdanowi  Szafrańskiemu.

WETO DLA "POMOSTÓWEK"! Dziękujemy Panie Prezydencie ! 

Prezydent zawetował "Ustawę o Emeryturach Pomostowych" uznając ją za niesprawiedliwą.Jestem pewny,że nasze akcje protestacyjno-strajkowe i okazywanie braku akceptacji środowiska kolejarskiego dla nowej ustawy w znaczący sposób przyczyniły się do tak podjętej decyzji.ZWYCIĘŻYLIŚMY !!! opłacił się nasz wysiłek i poświęcenie.Teraz liczymy ,że Parlament weta nie odrzuci.Apeluję szczególnie do posłów SLD(za PIS jesteśmy pewni)-liczymy na Was i wcześniejsze deklaracje,mądrość i rozsądek oraz korzystną dla środowiska kolejarskiego decyzję.Wypracujmy sprawiedliwy projekt Ustawy Emerytalnej.

Związkowcy! Kolejarze! Pasażerowie!

Informuję, że dotarła do nas bulwersująca wiadomość - od 1 stycznia 2009 Śląski Urząd Marszałkowski planuje odwołać 58 pociągów, a 52 pociągi mają kursować tylko w dni robocze. Nowy rozkład jazdy obowiązujący od 14.12.2008 został  zmniejszony o 28 pociągów. Już dzisiaj jest wielki problem z dojazdem do pracy i szkół na linii Kozłów - Katowice.

Apeluję do Pana Marszałka woj. śląskiego o wycofanie się z planowanych zmian. Jakie jest uzasadnienie likwidacji kolejnych połączeń ? Dlaczego po dwóch tygodniach obowiązującego rozkładu jazdy wprowadza się kolejne tak drastyczne ograniczenia? Nie spodziewaliśmy się takiego początku współpracy w ramach usamorządowionych przewozów regionalnych.

Drodzy Kolejarze! Pasażerowie! proszę o wsparcie naszych działań, tak abyście mogli w nowym roku dalej dojeżdżać pociągami do pracy, szkół, domów, a obsługujący przewozy pracownicy nie stracili pracy. Planowane ograniczenia to ponad 10% aktualnych zadań Zakładu Śląskich Przewozów Regionalnych - to zagrożenie utraty pracy dla około 300 pracowników. Nie możemy do tego dopuścić. Nigdy kolejarskie związki nie zaakceptują tak drastycznych ograniczeń.

Panie Marszałku, prosimy o rozsądek i oczekujemy na konkretne rozmowy. 

http://www.tvs.pl/index.php?id_materialu=1890

Przewodniczący Zarządu Głównego ZZKŚL.

Załączniki:

pobierz

pobierz

Notatka ze spotkania w dniu 22 października 2008 r.

Na zaproszenie Związku Pracodawców Kolejowych w dniu 22 października 2008 roku w Centrali Spółki PKP S.A. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli central związkowych z Przewodniczącym Związku Pracodawców Kolejowych oraz przedstawicielami spółek przewozowych (PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., PKP Intercity S.A., PKP Koleje Mazowieckie Sp. z o.o. oraz WKD).

Tematem spotkania było omówienie pisma ZPK-271/2008 z dn. 14 października 2008 r. w sprawie ustalenia spraw związanych z wykupem od przewoźników uprawnień do ulgowych świadczeń przejazdowych na 2009 rok.

Przewodniczący ZPK przedstawił propozycję dotyczącą ceny biletu odcinkowego miesięcznego za przejazd z ulgą 99% na odległość do 100 kilometrów, która od 1 stycznia2009 roku powinna wynosić w klasie 2 i dowolnej 8-krotność ceny biletu jednorazowego. Natomiast odpłatność za bilet roczny sieciowy imienny dla pracownika, któremu przysługuje ulga 99%, powinna od 1 stycznia 2009 roku wynosić: w klasie dowolnej 600 zł, w klasie drugiej 400 zł.

Czytaj więcej

Komunikat z dn. 06.10.2008

W związku z zerwaniem dialogu społecznego z koljeowymi związkami zawodowymi oraz nie realizowaniem wcześniej podpisanego porozuimienia z rządem RP Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP, Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność" i Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP deklarują rozpoczęcie wspólnych działań protestacyjno - strajkowych w obronie utrzymania uprawnień emerytalnych dla kolejarzy i respektowania nabytych przez nich praw.

O termnie i miejscu podjęcia działań protestacyjno - strajkowych powiadomimy oddzielnym komunikatem.

Podpisali: Stanisław Stolorz, Henryk Grymel, Jerzy Oleszak.

Oryginał dokumentu do pobrania poniżej.

komunikat