KOLEŻANKI I KOLEDZY !

Apeluję o wsparcie działań dot. odzyskania utraconych praw do wcześniejszej emerytury w wieku 55 lat ( kobiety ) i 60 lat ( mężczyźni ).

Inicjatywę w tej niezmiernie ważnej sprawie dla bardzo dużej grupy kolejarzy podjęła grupa pracowników ZLK PLK Szczecin.

Po nawiązaniu kontaktu z inicjatorami tak szlachetnego dzieła proszę o wsparcie wszystkich,którym odebrano gwarantowane w umowie o pracę prawo wcześniejszej emerytury .

Przewodniczący wszystkich organizacji zakładowych i międzyzakładowych ZZKŚl. otrzymali stosowne druki, które po zebraniu podpisów należy wysłać do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Obszerne i wyczerpujące informacje na specjalnej stronie internetowej :

www.wykolejone-emerytury.pl

Jan Lalik – Przewodniczący ZG ZZKŚl.

Radni Sejmiku Województwa Małopolskiego przegłosowali uchwałę, zgodnie z którą pod koniec 2013 roku zostanie powołana samorządowa spółka Koleje Małopolskie. Początkowo będzie ona zajmowała się obsługą połączeń w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

 Fot. Przewozy Regionalne Fot. Przewozy Regionalne
 

W trakcie dzisiejszej sesji Sejmiku Województwa Małopolskiego przyjęto uchwałę o powołaniu samorządowego przewoźnika Koleje Małopolskie. Za było 18 radnych, przeciwko głosowało 8, od głosu wstrzymało się 4. Koleje Małopolskie swoją działalność rozpoczną 1 stycznia 2014 roku. W trakcie sesji swoje wystąpienie miał m.in. Roman Ciepiela, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego, który uważa, że powołanie spółki umożliwi pełną kontrolę m.in. nad finansami.

– Przyszłość przewozów regionalnych jest trudna, nie realizują programu rozwoju. Dlatego województwa szukają innych rozwiązań, które byłyby alternatywą, ale również gwarancją przewozów regionalnych.  Tak też zrobiło województwo mazowieckie, dolnośląskie, wielkopolska, tak spółki samorządowe wykonują znaczną część przewozów regionalnych, tak samo SKM w woj. pomorskiem. Nie przyspieszaliśmy tego procesu wierząc że lepsza organizacja kolei regionalnych będzie wystarczająca. Nasza inicjatywa ma dać szansę na stworzenie alternatywy do kolei regionalnych, na którego będziemy mieć wpływ bezpośredni pod względem kontroli między innymi finansowym – powiedział Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Roman Ciepiela.

W odpowiedzi na sugestie m.in. posła Rafała Stuglika, że powoływanie się np. na Koleje Mazowieckie jest – z uwagi nawet na różnicę potoków pasażerów – błędne, Roman Ciepiela odpowiedział, iż działania zarządu województwa są podejmowane w trosce o przyszłość. – Spółka Koleje Małopolskie ma się rozwijać stopniowo, jakie linie przejmie w pierwszej kolejności -takie które są wyremontowane by nie obniżać poziomu przewozów. Proszę nas nie namawiać byśmy dopasowali nową spółkę do istniejącej sytuacji, my chcemy sprawić by działał on lepiej. Co jest lepsze wydać 70 mln na utrzymaniu wysokiego zatrudnienia, czy stworzenie dostępności lepszej komunikacji kolejowej. Ten system jest ociężały, a my chcemy go zmienić. Zwłaszcza, jeżeli u podstaw krytyki jest brak zaufania do rządu. Nasze decyzje muszą być racjonalne. Nie chcemy by rząd podejmował decyzje w sprawie Małopolski, dlatego że to my znamy nasze problemy w większym stopniu – tłumaczył Roman Ciepiela.

O powołaniu spółki poinformował również Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego. – To kolejny etap poprawy sytuacji na kolei w woj. małopolskim – napisał na Twitterze.

O powołaniu Kolei Małopolskich kilkakrotnie informowaliśmy. W obliczu kłopotów Kolei Śląskich, które miały miejsce rok temu, sprawa nieco ucichła. Dzisiaj jest już pewne, że droga województwa małopolskiego to tworzenie własnych samorządowych kolei, które początkowo zajmą się obsługą zmodernizowanych tras. W pierwszej kolejności będzie to obsługa połączenia z Wieliczki do Krakowa, które zostanie wydłużone do Portu Lotniczego Kraków-Balice po zakończeniu przebudowy linii biegnącej obecnie w okolice terminalu międzynarodowego. Kolejne relacje, jakie są przewidziane w ramach SKA, to Tarnów – Kraków – Trzebinia, Skawina – Kraków – Miechów lub Podbory Skawińskie – Kraków – Sędziszów. Wybór ostatniej trasy jest zależny od budowy łącznicy kolejowej w Krakowie Krzemionkach.

Źródło - Rynek Kolejowy

 
O tym jak przed laty podróżowało się koleją przekonać mogli się podróżni specjalnego pociągu retro, który 18 listopada wyruszył z Tarnowskich Gór do Zduńskiej Woli. Prowadzony przez zabytkowy parowóz Ty 42-107 skład zestawiony został z kilku historycznych wagonów pasażerskich, wagonu barowego oraz wagonów wyładowanych kilkudziesięcioma tonami węgla. Przejazd zorganizowano z okazji 80 - lecia Magistrali Węglowej Śląsk – Porty. Zabytkowy pociąg w drodze do Zduńskiej Woli zatrzymał się między innymi w Herbach Nowych, gdzie podróżni mieli okazję zwiedzić salę tradycji Magistrali Węglowej.
Czytaj więcej

Minister Elżbieta Bieńkowska gościem konferencji kolejowej w Tarnowskich Górach

W dniu 15.11.2013 r. w Tarnowskich Górach odbyła się konferencja,  której tematem przewodnim była rola tarnogórskiego węzła kolejowego w krajowym systemie transportowym. Inicjatorami konferencji byli: Poseł Ziemi Tarnogórskiej Tomasz Głogowski, Starosta Tarnogórski Lucyna Ekkert oraz Radny Rady Miejskiej Miasta Tarnowskie Góry  Jarosław Ślepaczuk.
Czytaj więcej
List otwarty do Prezesa Rady Ministrów dot. prywatyzacji PKP Cargo

pdf List
Ogromna manifestacja z udziałem 200 tysięcy osób zakończyła w sobotę czterodniowe Dni Protestu. Najpierw w kierunku skrzyżowania Alej Jerozolimskich i Nowego Światu (ronda de Gaulle'a) ,z pięciu miejsc w centrum stolicy ruszyły pochody poszczególnych organizacji związkowych.
Czytaj więcej
Ponad 23 tysiące osób z trzech reprezentatywnych centrali związkowych zgromadziło się 11 września pod Sejmem na pikiecie rozpoczynającej czterodniowe manifestacje zorganizowane pod hasłem „dość lekceważenia społeczeństwa”. Obecne były wszystkie organizacje członkowskie Forum Związków Zawodowych, a najliczniej branża transportowa, służba zdrowia i służby mundurowe.
Czytaj więcej
Środa, 11 września 2013 r.

Przedstawiciele FZZP PKP spotykaja sie wraz ze związkowcami z innych kolejarskich związków zawodowych w środę 11 września przed Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Oficjalnie pikieta rozpoczyna się o godzinie 12.00.

Będzie to tak zwany „dzień branżowych protestów". O godzinie 12.00 grupy związkowe zgromadzą się przed gmachami ministerstw: gospodarki, spraw wewnętrznych, administracji, transportu oraz zdrowia.

Pikiety przed resortami mają trwać godzinę. W tym czasie przewidziane są wystąpienia związkowców z danej branży. Przedstawicielom resortów mają być wręczane petycje ze związkowymi, branżowymi postulatami. Około godziny 13.30 z każdego ministerstwa, przed którym będzie odbywała się branżowa pikieta, związkowcy w zwartych kolumnach przejdą ulicami stolicy przed gmach Sejmu RP przy ul. Wiejskiej.

Na Wiejskiej związkowe manifestacje mają trwać do godziny 19. Przewidzuiane sa wystąpienia przewodniczących trzech central związkowych, tworzących Międzyzwiązkowy Krajowy Komitet Protestacyjno-Strajkowy oraz szefów branżowych związków zawodowych.

Na terenach przed Sejmem urządzone zostanie związkowe miasteczko. W miasteczku wybrani aktywiści związkowi spędzą całą noc.

Uwaga!!!

Członkowie Federacji ZZP PKP spotykają się przed Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (ul.Chałubińskiego).

Stamtąd przejdziemy przed Sejm, by kontynuować związkowy protest.

Czwartek, 12 września

Będzie to tzw. „dzień ekspercki". Przed Sejm związkowe grupy docierają na godzinę 12, by kontynuować protest przeciwko polityce rządu i Platformy Obywatelskiej. Przewidziane są w tym dniu wystąpienia związkówych liderów i ekspertów poszczególnych branż, którzy będą informować o powodach związkowego protestu. Ta manifestacja potrwa do godziny 19.00. W miasteczku związkowym na noc zostanie kolejna grupa protestujących.

Piątek, 13 września

W piątek spotykamy się o godzinie 12.00 przed Sejmem RP. W tym dniu trybuna i mikrofony zostaną udostępnione także organizacjom pozarządowym. Także i przedstawicielom PLATFORMY OBURZONYCH. Nadal funkcjonować będzie miasteczko związkowe. Ponadto w tym dniu dojdzie też do związkowego happeningu po budynkiem Kancelarii Premiera (Aleje Ujazdowskie). Związkowcy ustawią tam pomnik Donalda Tuska wzorowany na monumentach Kim Ir Sena - reżimowego władcy Korei Północnej.

Sobota, 14 września

Na ten dzień przewidziany jest w Warszawie wielotysięczny związkowy marsz protestu. Główna grupa wyruszy sprzed gmachu Sejmu RP, by Alejami Ujazdowskimi, Nowym Swiatem i Krakowskim Przedmieściem dotrzeć pod Pałac Prezydencki.

Przed pałacem szefowie trzech central związkowych wygłosżą krótkie przemówienia. Następnie manifestujący związkowcy przejdą na Plac Zamkowy. Przed Zamkiem Królewskim dojdzie znów do okolicznościowych wystąpień. Tu zakończy się pierwsza część ogólnokrajowego związkowego protestu przeciwko polityce rządu premiera Donalda Tuska.

Jesteśmy przekonani, ze w tej sobotniej manifestacji bardzo widoczni będą członkowie Federacji Związków Zawodowych Pracowników PKP.

Zapamiętaj!!!

Warszawa 11-14

września 2013 roku

OGÓLNOPOLSKI

DZIEŃ PROTESTU

To także Twoja sprawa.

Bądź z NAMI!!!